איך למכור מגרש או מבנה במחיר מלא ובזמן קצר
שלב ראשון – הכנת הנכס לשיווק
לפני שמוכרים נכס יש לדעת מה בדיוק מוכרים, לחשב את שוויו של הנכס וליצור אריזה שיווקית המתאימה לקהל היעד.
הכנת הנכס לשיווק בשפר-צרויה נדל"ן אורכת בדרך כלל עד 7 ימי עסקים, בהתאם למורכבות הנכס וכוללת פרזנטציה לרוכשים פוטנציאלים המסתמכת על תכנית עסקית הנבנית IN-HOUSE הכוללת בין השאר:
- פרוגרמת פרויקט
- סקר שוק
- תחזית הכנסות
- אומדן תקציב ורווחיות
הכנת הנכס והליך השיווק הממוקד מביאים לקבלת הצעות רציניות לרכישת הנכס, תוך פרק זמן קצר.
שלב שני – שיווק ממוקד
בשפר-צרויה נדל"ן אנו מכירים את הרוכשים הפוטנציאלים. מאגר הלקוחות שלנו כולל מעל ל-500 יזמים ומשקיעי נדל"ן פעילים ומפולחים לפי התעניינות בנכסים לסוגיהם: מיקום, יעוד, סוג הנכס, היקף הבניה, היקף כספי, פוטנציאל השבחה וכו'.
במידת הצורך, אנו משתפים פעולה בשיווק נכסים מורכבים עם עורכי דין, שמאים ומתווכים נבחרים, המחויבים לעקרונות השיווק שלנו.
שלב שלישי – ניהול הליך המכירה
שפר-צרויה נדל"ן אנו מלווים את הליך המכירה עד לחתימת חוזה.
הפעולות המקדימות בשלבי ההכנה והשיווק, יחד עם הידע הניסיון בניהול הליכי מכירה, מו"מ וניהול משברים מסייעים לכך שההצעה המתאימה ביותר לרכישת הנכס, תבשיל למכירה.
כמה עובדות שכדאי לדעת על יזמים:
עבור היזם – הנכס שלך הוא עוד אחד מני רבים
יזמים ומשקיעי נדל"ן נחשפים מידי שנה לעשרות עד מאות נכסים מורכבים המוצעים למכירה, אך בפועל הם רוכשים רק נכסים בודדים, אם בכלל.
שלבים בקבלת החלטת יזם על רכישה של נכס
לפני קבלת החלטה על רכישת נכס מורכב, מנתח היזם את ההיתכנות התכנונית והכלכלית של הנכס המוצע, הסיכונים ופוטנציאל הרווח. ניתוח העסקה מצריך בדיקות רבות הכרוכות בזמן ובעלויות כספיות. על מנת להימנע מבזבוז זמן וכסף בבדיקות של עסקאות חסרות כדאיות כלכלית, יזמים מנוסים מנתחים כל עסקה בשלבים.
כאשר בשלב הראשון מבוסס הניתוח על מידע ראשוני שטחי והניסיון והידע של היזם באיזור, ובמידה והניתוח מראה שהעסקה כדאית ממשיך היזם בבדיקות משפטיות, תכנוניות שיווקיות וכלכליות עד לרמה של דוח אפס או תכנית עסקית.
נכס נחשב אטרקטיבי לבחינה בעיניים יזמיות, כאשר המחיר המבוקש מאפשר רווח המגלם את רמת הסיכון של הפרויקט. רמת הסיכון מוערכת על-ידי היזם על-פי תנאי השוק, רמת המורכבות של הפרויקט ורמת הוודאות שלו במידע צופה עתיד.
- מחיר מבוקש גבוה מדי.
- העדר במידע הניתן לאיתור בבדיקות מעמיקות יותר היכול לתרום להעלאת שווי הנכס בעיני היזם.
- הנחות שגויות ו/או טעויות בבדיקה ו/או בניתוח
"נכס מורכב" שאינו בשוק נתפס כאטרקטיבי יותר מנכס מורכב המוצע למכירה במשך זמן רב
יזמים ומשקיעי נדל"ן מנוסים נוטים להניח מראש שככל שעבר זמן רב מאז הוצע נכס מורכב ספציפי למכירה בשוק, הסיכוי שהוא "בשל" למכירה נמוך מאד. הסיבות לכך כוללות בעיות משפטיות/תכנוניות, מחיר מבוקש לא הגיוני, חוסר הסכמה של הבעלים בנוגע לתנאי המכירה וסיבות נוספות, שכן אחרת היה הנכס נמכר זה מכבר.
הנחה זו גורמת ליזמים רבים לפסול מראש בחינה מעמיקה לצורכי אפשרות רכישה של נכס שכזה, אלא אם כן המוכרים מוכנים להפחתה משמעותית במחיר.